[ Print ]  [ Close ]

http://civil.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=5420   , 1403/03/01


گزارش تکمیلی در خصوص کیفیت مراسم روز باز پردیس دانشگاهی


در راستای معرفی دانشگاه در سطح ملی بمنظور اجرایی کردن برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده در روال اقتصاد پایدار آموزشی با هدف معرفی دانشگاه تربیت مدرس و پردیس دانشگاهی به داوطلبان کارشناسی ارشد، برنامه ریزی برای اجرای مراسم روز باز پردیس دانشگاهی با هماهنگی حوزه معاونت آموزشی دانشگاه صورت پذیرفته و گزارش آن در نامه 7558/د440 مورخ 17/3/96 ارائه گردید، لذا بدینوسیله جزییات آن نیز به شرح زیر تقدیم می شود.

الف) اهم سوالات مطروحه و پاسخ های ارائه شده به دانشجویان:

1. نحوه انتخاب واحدبه چه صورت است؟

پاسخ: از طریق آموزش دانشکده، کلیه امور آموزشی مطابق تقویم آموزشی دانشگاه (مندرج در سایت) است.

2. محل تشکیل کلاس ها کجا است؟

پاسخ: کلاس ها عموما در محل پردیس دانشگاهی (م فاطمی، ابتدای بزرگراه گمنام، ابتدای خیابان جهانمهر پلاک6) برگزار می شود. برنامه کامل کلاس ها از طریق آموزش دانشکده و نیز دفتر آموزش پردیس دانشگاهی (طبقه اول) اعلام می شود.

3. قوانین مربوط به شهریه و نحوه پرداخت چگونه است؟

پاسخ: در سایت پردیس دانشگاهی توضیحات ارائه شده است. اجمالاً شهریه بصورت شهریه پایه و متغیر، دریافت می شود.

آدرس سایت: pardis.modares.ac.ir

• شهریه فقط مربوط به واحدهای دوره می باشد و دروس پیش نیاز و جبرانی و مازاد را در بر نمیگیرد. درصورت تعیین دروس جبرانی و پیش نیاز، دانشجو می بایست شهریه مربوطه را طبق تعرفه دانشگاه پرداخت نماید.

4. کیفیت مدرک دوره به چه صورت است؟

پاسخ: با درج عنوان "پردیس دانشگاهی" همراه خواهد بود.

5. امکان ادغام در دوره روزانه چگونه است؟

اصولا کلاس ها مستقل از دوره روزانه تشکیل می شود. در موارد خاص مانند به حدنصاب نرسیدن کلاس در پردیس و با اعطای مجوز به مدرس، دانشجویان در دوره روزانه ادغام می شوند.



6. کیفیت آموزشی و پژوهشی دوره های پردیس دانشگاهی چگونه می باشد؟

پاسخ: کیفیت آموزشی و پژوهشی مشابه دوره های روزانه و با استاندارد یکسان می باشد و دوره آموزشی توسط اساتید دانشگاه تربیت مدرس انجام می شود(تعداد محدودی اساتید مدعو نیز مشارکت دارند).

پیشنهاد پایان نامه در تابستان سال اول دفاع می شود و مسیر پایان نامه دانشجو مشخص می گردد. دوره پژوهشی (انجام پایان نامه) بطور کامل در سایت (محل) اصلی دانشگاه و در تعامل کامل دانشجو و استاد راهنما صورت می گیرد.

7. آیا امکان تقسیط شهریه ها و جریمه ها وجود دارد؟

پاسخ: بله، در موارد خاص و اضطراری، درخواست کتبی مبنی بر عدم امکان واریز شهریه درخواست خود را به ریاست پردیس دانشگاهی ارائه نمایید.

8. جزییات مقررات آموزشی چگونه است؟

پاسخ: مشابه با با مقررات روزانه بوده و در سایت معاونت آموزشی دانشگاه قابل مطالعه می باشد.

آدرس سایت: http://www.modares.ac.ir/edu

9. آیا امکان استفاده از تسهیلات رفاهی (خوابگاه، تغذیه و امکانات ورزشی) وجود دارد؟

پاسخ: بله، مطابق راهنمای ارائه شده، تسهیلات مناسبی برای دانشجویان، در نظر گرفته شده است.

• لطفا با مراجعه به تارنمای پردیس دانشگاهی و یا توجه به اطلاعیه های نصب شده در پردیس و تلویزیون طبقه همکف پردیس دانشگاهی، از تسهیلات جدید مطلع شوید.

10. برنامه کلاسی رشته های دایر در پردیس معمولا در چند روز در هفته برگزار می گردد؟

پاسخ: عمدتا برنامه کلاسی رشته های پردیس در 2 روز در طول هفته با توجه به زمان اساتید برنامه ریزی می شود.



ب) نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه روز باز پردیس دانشگاهی:

یکی از دانش آموختگان پردیس دانشگاهی که در جلسه روز باز پردیس دانشگاهی به صورت افتخاری شرکت نموده بود، ارزیابی مثبتی از فعالیت و کیفیت آموزشی پردیس داشتند. اما در خصوص نحوه اداره و هماهنگی کلاس های پردیس دانشگاهی در زمان تحصیل خود(دوره دوم)، نکات مهمی را ارائه و نقطه نظرات پیشنهادی خود را نیز جهت بهبود وضعیت بیان نمودند و در مجموع تشکیل این نشست ها را برای آشنایی جامعه بسیار مفید دانستند. مهم ترین بحث ایشان، لزوم توجه بیشتر به دانشجویان پردیس دانشگاهی و ارزش گذاری و برخورد مناسب تر اساتید و کارمندان دانشگاه می باشد.

- دانشجوی دیگری که مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه قزوین گذرانده بود اظهار داشتند علی رغم فعالیت پردیس ها در دانشگاه های مهم کشور تا کنون تلاش خوبی برای معرفی آنان در جامعه به عمل نیامده و با قدر دانی از این حرکت خواستار معرفی مناسب آن در سطح کلیه مراکز آموزشی کشور شدند.

- کیفیت تدریس تعدادی از اساتید پردیس توسط یکی از شرکت کنندگان مورد انتقاد قرار گرفت. وی اظهار داشتند، آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه تربیت مدرس کمتر مورد عنایت قرار می گیرد. با توجه به اینکه تربیت مدرس یک دانشگاه جامع و در رتبه بندی دانشگاهی، جایگاه ویژه ای دارد، لذا این امر نامطلوب به نظر می رسد و نیازمند بازنگری می باشد.



ج) جمع بندی بخش اول روز باز پردیس دانشگاهی

- رفاه دانشجویان خصوصا داوطلبان شهرستانی از جهت اسکان و خوابگاه مورد توجه بیشتر قرار گیرد و در امر تغذیه بر اساس نیاز دانشجویان تمهیدات جدی اتخاذ فرمایند.

- در خصوص موارد فوق گفتگو و تبادل نظر صورت پذیرفت و به ابهامات شرکت کنندگان در حد مقدور پاسخگویی و راهنمایی لازم بعمل آمد.



د) جزئیات بازدید و حضور شرکت کنندگان، دانشجویان، خبرنگارن و برخی از دانش آموختگان سایر دانشگاه در مراسم روز باز پردیس دانشگاهی



در ساعت 10:00 صبح، انتقال بازدیدکنندگان و همکاران به پردیس مرکزی دانشگاه انجام شد و ادامه برنامه در کتابخانه مرکزی دانشگاه انجام شد. در این بخش، تعداد دیگری از داوطلبان، از جمله دانشجویانی از دانشگاه تهران، به تدریج به برنامه اضافه شدند. در این قسمت، معاونت محترم کتابخانه مرکزی و سایرهمکاران این واحد، بخش های مرتبط با دانشجویان و مراجعان شامل: سالن های مطالعه، بخش مرجع، پایگاه های اطلاعاتی، بخش نرم افزارها و سمعی و بصری و بخش امانات را به داوطلبان معرفی کردند. توضیحات ارائه شده برای داوطلبان مفید و قابل استفاده بود. بعلاوه برخی از سوالات دانشجویان که قبلاً به پردیس دانشگاهی واصل شده بود نیز از مسئولین محترم کتابخانه طرح شد و پاسخ گرفته شد. نکته قابل ذکر در این قسمت از بازدید، لزوم اطلاع رسانی شفاف تر و وسیع تر در مورد امکانات کتابخانه مرکزی دانشگاه است. دانشجویان و داوطلبان از دایره وسیع پایگاه های اطلاع رسانی و بانک مقالات و کتب الکترونیکی دانشگاه، اظهار رضایت کردند. بعلاوه پیشنهاد می شود، دوره های آموزشی در فصول مختلف سال برای دانشجویان برگزار شود.

در بخش دیگری از بازدید، مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشگاه معرفی شد و سوالات داوطلبان در مورد پهنای باند اختصاص داده شده به دانشجویان، سرور ایمیل و سایر خدمات مبتنی بر شبکه، توسط مسئولین محترم این واحد، پاسخ داده شد. از نکات جالب توجه در این قسمت، می توان به مقایسه پهنای باند دانشگاه و سرعت دانلود در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه ها اشاره کرد.

با پایان یافتن بازدید از کتابخانه و مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشگاه در ساعت 11:10، داوطلبان بر حسب رشته های تحصیلی خود در مقطع کارشناسی تقسیم بندی شدند و توسط همکاران پردیس دانشگاهی به دانشکده های مربوطه منتقل شدند تا ضمن انجام بازدید از آزمایشگاه ها، با مدیران گروه های آموزشی و اساتید رشته خود گفتگو و تبادل نظر داشته باشند. دانشکده های همکار در این قسمت: دانشکده علوم پایه، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی مکانیک و دانشکده مهندسی صنایع بودند.

واحد هایی که مستقیما در مراسم روزباز با پردیس دانشگاهی همکاری داشته اند، عبارتند از:

. حوزه معاونت آموزشی دانشگاه

. اداره روابط عمومی

. کتابخانه مرکزی دانشگاه

. مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشگاه

. دانشکده ها و مدیران محترم گروه های آموزشی ذیربط( بر اساس آمار شرکت کنندگان)

. حراست دانشگاه



جمع بندی گزارش

به عنوان جمع بندی، اطلاعات آماری از بازدیدکنندگان، خبرگزاری ها ارائه می شود. شایان ذکر است، برنامه روز باز پردیس دانشگاهی در ایام ماه مبارک رمضان و مقارن با زمان انتخاب رشته دانشجویان انجام شد. این برنامه با صرف حداقل هزینه و با رعایت اصل صرفه جویی برگزار گردید. با توجه به تجربیات این برنامه، می توان در آینده گام های موثرتری در جهت معرفی دانشگاه به جامعه علمی کشور برداشت. در ادامه جزئیات مربوطه در جدول(1) ملاحظه می شود.

جدول(1)- اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان و درج اخبار روز باز پردیس دانشگاهی








































حاضرین

تعداد

توضیحات

بازدید کنندگان آزاد

12

-

دانشجویان سایر دانشگاه ها

3

-

داوطلبانی که از طریق ایمیل اطلاعات کسب کردند

7

-

خبرنگاران

-

دریافت اخبار و اطلاعات این برنامه از طریق پیج روابط عمومی دانشگاه در اختیار رسانه های مختلف قرار گرفت.

درج خبر در خبرگزاری ها و وب سایت های خبری

-

خبرگزاری های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری مهر، خبرگزاری دانشجو، کیمیا نیوز، شبکه راه دانا، ایسکا نیوز، خبرگزاری نو به نو، بازتاب، موج نو، اخبار فارسی نیوز، قطره، فراتستی، EVAND) و انجام مصاحبه اختصاصی با دانانیوز




18:28 - شنبه 15 مهر 1396    /    شماره خبر : 5420    /    تعداد نمايش خبر : 8190