[ Print ]  [ Close ]

http://civil.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22513   , 1403/02/19


برگزاری سومین همایش بین المللی «تفسیر اجتماعی قرآن کریم در جهان اسلام» در دانشگاه تربیت مدرس


در این همایش که با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برگزار شد، تعدادی از مقالات منتخب با موضوعات؛ زن، خانواده: سلامت اجتماعی، مطالعات تطبیقی کتب مقدس، اخلاق و معنویت، مطالبات حقوقی و اجتماعی، صلح جهانی، تفاسیر قرآن کریم و قرآن و خوانش‌های معاصر ارائه شد.

دکتر مرضیه محصص، عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه شهید بهشتی و دبیر اجرایی این همایش در گفت و گو با روابط عمومی با اشاره به هدف برگزاری این همایش گفت: این همایش با هدف بررسی و رصد دیدگاه‌های تفسیری معاصر پیش بینی شده که محور آن به دلیل اهمیتی که جایگاه خانواده در دوره معاصر داشته و تاثیر گذاری آن درکنترل اجتماعی و جایگاه معنوی و عاطفی زن در خانواده با عنوان«زن و خانواده» انتخاب شده‌است.

وی در خصوص تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش اظهار داشت: حدود ۲۰۰ چکیده مقاله برای این همایش ارسال و پس از انجام داوری، حدود ۹۰ چکیده انتخاب شد. تعدادی از آنها در همایش ارائه شده و مجموعه مقالات منتخب نیز به زودی توسط دبیرخانه انتشار خواهد یافت.

 دکتر محصص درباره دلیل انتخاب دانشگاه تربیت مدرس برای برگزاری این همایش گفت: به موجب اینکه یکی از گروه‌های فعال در حوزه قرآن و حدیث، گروه علوم و قرآن دانشگاه تربیت مدرس است؛ امسال تصمیم گرفتیم از همکاری این دانشگاه صاحب نام در برگزاری همایش استفاده کنیم. تعدادی از سخنرانان امروز نیز از جمله دکتر نهله غروی و دکتر کاظم قاضی زاده از دانشگاه تربیت مدرس هستند. علاوه بر آن مقالات مشترک استاد و دانشجو نیز از سوی این دانشگاه به همایش ارايه شده است.



 



13:26 - چهارشنبه 9 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22513    /    تعداد نمايش خبر : 187