[ Print ]  [ Close ]

http://civil.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22505   , 1403/02/20


برگزاری جلسه سخنرانی با موضوع «اهمیت انتخابات»


در این نشست که با حضور جمعی از اساتید،دانشجویان و کارکنان دانشگاه برگزار شد، دکتر نجمه تهرانیان مشاور امور بانوان و خانواده ریاست دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: انتخابات یک تکلیف بزرگ برای تمام مردم است. اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تداوم پیدا خواهد کرد.

وی با یادآوری حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطر نشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن رفراندومی بود که نشان داد مردم با وجود مشکلات و اعتراضاتی که دارند همچنان پای انقلاب و نظام ایستاده اند.

دکتر تهرانیان با بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات، تاکید کرد: بنابر فرموده رهبر عزیز انقلاب حضور در این انتخابات بسیار تعیین کننده است چون قدرت نظام را نشان می دهد. چراکه دشمنان نظام و اسلام برای سنجش وضعیت یک کشور میزان مشارکت مردم را در وقایع اجتماعی را در نظر می‌گیرند.

وی ادامه داد: اگر مشارکت مردم زیاد باشد دشمن از گزینه حمله نظامی به آن کشور صرف نظر کرده و وارد فازهای مبارزاتی دیگر می‌شود که نمونه بارز آن ترورهای نافرجام در کرمان بود. بنابراین حضور مردم دست طمع دشمنان را کوتاه خواهد کرد.

مشاور امور بانوان ریاست دانشگاه تربیت مدرس یکی از بزرگترین موفقیت های امام و رهبری را صدور ایده و تفکر انقلاب اسلامی به دیگر کشور ها دانست و خاطر نشان کرد: فلسفه و سیاستی که امام خمینی (ره) پرچم آن را در جهان برافراشت؛ به الگوی کشورهای دیگر در ایستادگی در برابر استعمار تبدیل شده است. نمونه این مقاومت و الگوگیری را به خوبی در پیروزی جنگ یمن یا مقاومت مردم مظلوم غزه در برابر دشمنان می‌توان مشاهده کرد. بنابراین ما نیز باید ادامه دهنده همین الگو باشیم و با وجود مشکلات از نظام، انقلاب و اسلام دفاع کنیم.

وی ادامه داد: جمهوریت ما از دستورات مترقی اسلام سرچشمه گرفته که از سرمایه های ما به حساب می‌آید و هرچه توجه ما به احکام و دستورات اسلامی بیشتر باشد خوشبختی خود و نسل بعد از ما تضمین خواهد شد.

دکتر تهرانیان با بیان اینکه دانشگاهها یکی از مراکز و کرسی های مهم آزاد اندیشی هستند گفت: ما به عنوان افراد دانشگاهی باید نقش خود را در صحنه های اجتماعی ایفا کنیم و اگر می خواهیم دستاوردهای علمی و تحقیقاتی که در سایه امنیت ایجاد می‌شود، ادامه دار باشد، باید در این نقطه اساسی و حساس کشور که همان انتخابات است حضور پررنگ داشته باشیم.

مشاور امور بانوان دانشگاه تربیت مدرس در بخش دیگر سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد و وظایف امور بانوان پرداخت و از اساتید و یاوران علمی خواست در حل مشکلات این بخش همکاری کنند.

در قسمت دیگر این برنامه افراد حاضر،به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص انتخابات پرداختند.



12:35 - چهارشنبه 9 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22505    /    تعداد نمايش خبر : 183