[ Print ]  [ Close ]

http://civil.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21310   , 1403/02/31


به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ؛
نشست «دانشجو و خانواده سالم» برگزار شد

محمد حسن حیدری، سرپرست مرکز مشاوره و سبک زندگی در این نشست اظهار داشت: از آنجایی که دانشجویان به دلیل اشتغال به علم و مباحث درسی و تراکم کتب، تک بعدی شده و از سایر ابعاد اجتماعی دور می‌شوند، باید در کنار آموختن علم خود را به سایر ابزارهای لازم برای ورود به زندگی اجتماعی مجهز کنند.بنابراین در این راستا با راهنمایی اساتید تصمیم گرفتیم نشست‌هایی با این موضوع در دانشگاه برگزار شود.
دکتر محسن ایمانی، رئیس دانشکده علوم انسانی نیز با حضور در این برنامه با اشاره به جایگاه خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی تاکید کرد: در قرن اخیر خانواده از سطح گسترده به شکل خانواده هسته‌ای تغییر پیدا کرده که در این میان بحث سلامت روحی و روانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. صاحبنظران این حوزه، خانواده سالم را خانواده‌ایی می دانند که از اصول بهداشتی روانی سالم برخوردار باشد.
دکتر حجت اله فراهانی، عضو هیأت علمی روانشناسی نیز توجه به سلامت خانواده را از موضوعات مهم در این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: موضوع خانواده هرچند ساده به نظر می‌آید اما به دلیل تغییرات نسل‌ها، شکل پیچیده‌تری به خود گرفته است و برای رسیدن به سطح خانواده نرمال همه ابعاد آن باید مورد بررسی قرار بگیرد.
دکتر نجمه تهرانیان مشاوررئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده، در بخش دیگر نشست «دانشجو و خانواده سالم»با اشاره به اهمیت درمان ناباروری و توجه به فرزند آوری به بیان نکاتی در این باره به منظور آشنایی دانشجویان با روش‌های پیش‌گیری از ناباروری پرداخت.
وی یکی از مهمترین عوامل در ناباروری را عوامل محیطی خواند و تصریح کرد: عوامل محیطی بسیاری مانند مواد شیمیایی خانگی، حشره‌کش‌ها، اشعه‌های یونیزه و غیره یونیزه که در وسایلی مانند تلفن همراه و غیره وجود دارد و بسیاری از موارد دیگر که شاید در ظاهر کم اهمیت به نظر برسد در واقع باعث ایجاد ناباروری هم در مردان و هم زنان می‌شود که اگاهی از آنها و روش‌های پیشگری و درمان به ویژه برای دانشجویان که مسئولیت نسل‌های آینده برعهده آنان است، بسیار اهمیت دارد.
در پایان این نشست حاضران به بیان سوالات خود پرداختند و کارشناسان حاضر در جلسه به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.


09:41 - چهارشنبه 24 آبان 1402    /    شماره خبر : 21310    /    تعداد نمايش خبر : 150