[ Print ]  [ Close ]

http://civil.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20436   , 1403/03/01


انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان استاد سرآمد آموزشی کشور

پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره و اجلاس ملی سرآمدان آموزشی ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، عبدالحسین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله رشاد رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
در این مراسم  ۱۴ سرآمد کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره و ۱۸ استاد سرآمد آموزشی معرفی شدند که دکتر محمدمهدی سپهری استاد دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های دانشگاه تربیت مدرس به عنوان استاد سرآمد آموزشی معرفی و تقدیر شد.
وزیر علوم در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه پیشرو نیازآفرین است و باید نسل آینده را شناسایی کند تا متناسب با این معیار آموزش‌های خود را بکار گیرد و نباید تنها در مشکلات فعلی باقی بماند، همچنین دانشگاه باید منابع را شناسایی کند تا بتواند با سرمایه گذاری مناسب در راستای حل مسائل کشور حرکت کند.
دکتر زلفی‌گل تأکید کرد: دانشگاه‌ها با وجود نوابغی که تربیت می‌کنند باید نیازسنجش و نیازآفرینی باشند و دانشگاه پیشرو روی مزیت‌های ایجابی سرمایه گذاری می‌کند تا باعث ایجاد مشاغل هم شود. اگر می‌خواهیم کشور قدرتمند داشته باشیم باید روی مزیت سازی‌های جدید سرمایه گذاری کنیم و از طریق دانش و فناوری می‌توانیم ثروتی خلق کنیم که تاکنون وجود نداشته است.
وی افزود: پیام کرسی‌های نظریه پرداز این است که انسان آزاداندیش سقف نامحدودی دارد و باید شرایط جوری فراهم شود که انسان‌ها بتوانند پرواز کنند و وضع قوانین و مقررات موجود استعداد افراد مختلف را مورد توجه قرار نمی‌دهد باید این را اصلاح کنیم.

نامه تشکر دکتر سپهری و طرح آموزشی ایشان با عنوان: طرح امتزاج تحقیق نیازپایه مبتنی بر تحیّر و آموزش اثربخش در دانشگاه


09:37 - سه شنبه 13 تير 1402    /    شماره خبر : 20436    /    تعداد نمايش خبر : 506