[ Print ]  [ Close ]

http://civil.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15813   , 1403/02/20


راه اندازی دوره کارشناسی ارشد سلامت از راه دور تصویب شد


در این دکتر علی اصغر صفایی عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی در خصوص راه اندازی دوره کارشناسی ارشد سلامت از راه دور و دلایل توجیهی آن گفت: در نقشه جامع علمی سلامت کشور تاکید بر طراحی نظام جامع مراقبت از بیماران با استفاده از فناوری اطلاعات و کنترل از راه دور است. به طوری که شیوع پاندمی کووید -19 و نیاز به ارائه خدمات درمانی و سلامت در سطح کشور، و از طرفی شرایط ویژه قرنطینه و لزوم فاصله گذاری اجتماعی-فیزیکی ضرورت و اهمیت سلامت از راه دور را بیش از پیش روشن نموده است.

وی افزود: تربيت متخصصاني در حوزه فناوري هاي مرتبط با ارائه خدمات سلامت از دور و ارتقا كيفيت و اثربخشي برنامه هاي سلامت از دور در كشور در راستاي رساندن عادلانه خدمات با كيفيت سلامت به اقصي نقاط كشور از دیگر دلایل ایجاد این رشته است.

دکتر صفایی در ادامه در خصوص اعضای هیات علمی مدرس رشته،‌ رشته های دایر در گروه،‌ وضعیت برنامه درسی، ‌امکانات گروه، ‌امکانات موجود در آزمایشگاه،‌ تصویب موضوع در کمیسیون جامع آموزشی و شورای آموزشی مطالبی را عنوان نمود.

در ادامه رییس دانشگاه با تاکید بر اهمیت رشته سلامت از دور در شرایط کنونی به راه اندازی مرکز تحول دیجیتال با همکاری هلدینگ مپنا در دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت های این مرکز در حوزه سلامت از راه دور است و این موضوع در حوزه ماموریت های دانشکده علوم پزشکی نیز قرار می گیرد و جزء اولویت های کشور نیز هست و بهره گیری از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)، نیز برای اجرایی شدن این امر حائز اهمیت است.

دکتر احمدی بر لزوم شناسایی رشته های جدید و اهمیت‌ آنها در سطح جامعه و به ویژه برای دانشجویان تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید اطلاع رسانی درست به دانشجویان و جویندگان کار موثر علمی که متقاضی رشته می باشند، ‌صورت گیرد.

در ادامه راه اندازی دوره کارشناسی ارشد سلامت از راه دور به تصویب اعضای شورا رسید.



13:30 - شنبه 24 مهر 1400    /    شماره خبر : 15813    /    تعداد نمايش خبر : 2398