[ Print ]  [ Close ]

http://civil.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15603   , 1403/02/21


بررسی شیوه نامه طرح تمام وقت ویژه اعضای هیات علمی در نشست شورای دانشگاه



رییس دانشگاه در این باره اظهار داشت: با توجه به همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با دانشگاه های وزارت بهداشت، طرح تمام وقت ویژه مطرح شد که بر اساس آن اعضای هیات علمی لازم است ۵۴ ساعت در هفته در خدمت دانشگاه باشند که ۴۰ ساعت از آن حضور موثر در دانشگاه و طبق برنامه مشخص و روشن در دانشکده و گروه می باشد و ۱۴ ساعت مابقی بر اساس خدماتی است که به دانشگاه ارائه خواهند داد و ساعات اضافي پيش بيني شده برای خدمت عضو هيات علمي جهت تحقق برنامه های طرح تحول راهبردی دانشگاه در اثرگذاری اجتماعي، كارآفریني، توسعه فناوری، همکاری‌های بين المللي و خدمات در مسیر تعالي سازماني دانشگاه، مورد بهر‌ه‌برداری موثر قرار می گیرد.


وی افزود: محاسبه ساعات حضور اساتید در دانشگاه های تحت نظر وزارت بهداشت بر اساس روش حضور و غیاب با کارت صورت می گیرد اما در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، اینگونه نیست و به دلیل مغایرت آن با پویایی و انعطاف پذیری اساتید، کنترل حضور اساتید با نظارت جدی و به صورت کنترل تصادفی انجام می شود. برای ۱۴ ساعت مابقی، شیوه‌نامه ای تهیه شد تا به جای استفاده از کارت زدن و کنترل ساعتی، برون‌داد فعالیت اعضای هیات علمی در طرح تمام وقت ویژه بررسی شود.


در ادامه دکتر مولی مدیر دفتر امور هیات علمی تصریح کرد: با توجه به آیین نامه ترفیع اعضای هیات علمی، ۶۰ درصد از اعضای هیات علمی می توانند پایه کارآمدی و ممتازی را کسب کنند و بر اساس پرونده‌های ارسال شده در سال گذشته، حدود ۷۰ درصد از اعضای هیات علمی مشمول پایه کارآمدی و ممتازی شدند و می توانند وارد طرح تمام وقت ویژه شوند.


مدیر دفتر امور هیات علمی افزود: حدود ۱۵.۵ درصد از اعضای هیات علمی درخواست پایه ندادند که نیمی از آنان به دلیل تبدیل وضعیت نشدن از پیمانی به رسمی آزمایشی موفق به این کار نشدند. طبق بررسی‌های صورت گرفته از مجموع ۲۰۴ نفر که پایه عادی به آنان تعلق گرفته است، ۷۴ نفر می توانند بر اساس ۲ تبصره موجود در آیین‌نامه، وارد طرح تمام وقت ویژه شوند و در صورت داشتن پایه عادی با امتیاز آموزشی و پایان‌نامه می توانند در این طرح شرکت نمایند.


در ادامه اعضای شورا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص طرح پرداختند و رییس دانشگاه نیز به برخی سوالات و ابهامات پاسخ داد.


در ادامه کلیات طرح به تصویب اعضای شورای دانشگاه رسید و مقرر شد اصلاحات لازم در دستورالعمل لحاظ شود و در جلسه آتی شورا مجددا" به سمع و نظر اعضا برسد.




10:07 - چهارشنبه 10 شهريور 1400    /    شماره خبر : 15603    /    تعداد نمايش خبر : 2117